poniedziałek, 14 kwietnia 2014

Pisanki, Kraszanki ....zwyczajne Skorupki

W tym roku o Wielkanocnych ozdobach zaczęłam myśleć stosunkowo szybko
 bo już w styczniu i wtedy wpadłam na pomysł zrobienia wianka
 z wykorzystaniem niczym nie ozdobionych jajek
ba nawet nie jajek a samych skorupek po nich.

Spytacie-co może powstać ze skorupek?
Zamiast pięknych pisanek czy kraszanek ja wyskakuję z czymś takim?
Jaja, co?

Oto efekt:


Wianek powstał na bazie styropianowego wieńca
do którego za pomocą kleju na gorąco przymocowywałam skorupki 
pomocny okazał się taki pistolet.
Do wnętrza skorupek powkładałam białe piórka,
 umieściłam je również w przestrzeniach  między skorupkami.


Moja rodzina jest niezbyt liczna więc trochę czasu mi zajęło uzbieranie takiej ilości skorupek
zwłaszcza, że teraz nie piekę ciast więc musiałam ograniczyć się do tych jajek
z których powstawały jajecznice, jajka sadzone czy po wiedeńsku,
z resztą te ostatnie nadają się do tego najlepiej, bo można "odzyskać" największą część skorupki pod warunkiem, że otwór na łyżeczkę będzie niewielki.
Nawet nie liczyłam ile tych jajek było-ktoś może się doliczył?


W kwestii porad technicznych-gdybyście chcieli zrobić coś podobnego,
 przed przystąpieniem do pracy polecam wszystkie skorupki najpierw umyć, 
dobrze wysuszyć a następnie czymś "usztywnić"
ja zrobiłam to ECO-metody za pomocą lukru-świetny przepis dostałam od Enczy
ale Wy możecie użyć kleju czy lakieru.


Jak widać na zdjęciach wianek można powiesić, położyć poziomo czy postawić oparty o coś.
Debiut zdjęciowy zaliczył też mój nowy nabytek-skrzynka po jabłkach :)
Wydaje mi się, że pięknie się razem uzupełniają.

Jak macie ochotę na więcej ECO-logicznych inspiracji 
zapraszam na bloga DP Craft
tam znajdziecie wiele interesujących propozycji.

całusy
Mimowolne Zauroczenia

46 komentarzy:

  1. Wianek wygląda bardzo ciekawie :) Gratuluję Ci kreatywności:)

    OdpowiedzUsuń
  2. No rewelacja! Super pomysł. Ciekawy efekt :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podoba :) Bardzo dziękuję za komentarz.

      Usuń
  3. Super ,wygląda bardzo ładnie !

    OdpowiedzUsuń
  4. Re. We. La. Cja. Zarówno pomysł, jak i samo wykonanie! :)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Super, tez o takim myslalm ale oczywiscie nie uzbieralam skorup jaj hahhah. Brawo!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznaję, trochę to trwało nim uzbierałam wszystkie potrzebne skorupki, dzięki za komentarz.

      Usuń
  6. Genialne! Ja kilka tygodni temu dostałam jaja jakiś kurek, które składają jaja w kolorze lekko zielonym, niebieskim... Są cudne i najprawdziwsze w świecie! Od raz wiedziałam, że żal takie piękne skorupki wyrzucać - teraz już wiem, do czego je użyję! Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudo! Naturalnie i pomysłowo, bardzo fajnie wygląda :)!

    OdpowiedzUsuń
  8. Genialny pomysł, a wykonanie mistrzowskie,końcowy efekt - OBŁĘDNY!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. fantastyczny
    uwielbiam nietendencyjne rozwiazania, więc zpodziwem kłaniam sie z uznaniem dla Twojej kretaywnosci

    OdpowiedzUsuń
  10. Prze-cu-do-wny!!! Chętnie zrobię sobie podobny, ale to już chyba w przyszłym roku, w tym nie dam rady nazbierać tylu skorupek :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pierwszy raz widze tak wykorzystane skorupki, bardzo, ale to bardzo mi sie podoba wianek.
    Ja ostatnio posialam w skorupkach rzezuche, niebawem pokaze :)
    usciski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anetko, my się tak zgrywamy-rzeżuchę też posiałam-zdradzę Ci że jeszcze coś ze skorupkami przed Świętami się pojawi ;)

      Usuń
  12. Śliczny wianek :) juz teraz wiem jak wykorzystać popękane skorupki przy kraszeniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Najcudowniejszy jaki kiedykolwiek widzialam!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  14. piękny wyszedł ten wianek - efekt zaskakujący :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Berberis, dziękuję za komentarz, co u Ciebie???

      Usuń
  15. rewelacyjny pomysł! a wykonanie, jak zawsze - piękne :))

    OdpowiedzUsuń
  16. Widzialam juz pare dekoracji swiatecznych ze skorupek ale Twoj wianek jest najlepszy:) Jest cudny naprawde, taki delikatny i subtelny;) Strasznie mi sie podoba:) Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nawet wcześniej nie szukałam podobnych ale miło mi skoro w porównaniu wypadam ok:)
      Dziękuję za komentarz

      Usuń
  17. Pomysł kupuję od razu! Wspaniały wianek, pomysłowy.

    OdpowiedzUsuń
  18. Genialny pomysł, wykonanie i efekt! Mam wrażenie, że wszystko, co dostanie się w Twoje ręce zostaje "oszlifowane na diament"!

    OdpowiedzUsuń
  19. Wianek rewelacja. Na moje oko do jego zrobienia zużyłaś jakieś 25 jaj;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ivonno, hmmm z tym liczeniem to nie jest tak łatwo, 25 skorupek przy 3 osobowej rodzinie dałabym radę zebrać przez miesiąc więc jest chyba więcej ale nie sprawdziłam na początku a teraz to raczej awykonalne :) Ale,że Ci się chciało liczyć?!
      Nie wszystkie to połówki a właściwie większość to skorupki z jajek po wiedeńsku więc trzeba liczyć jedna skorupka= jedno jajko, jak były zbyt duże to odrywałam nadmiar :) Dzięki za komentarz :*

      Usuń
  20. Już Ci pisałam,że jest cudowny,ale nie zaszkodzi się powtórzyć : CUDOWNY!!!

    OdpowiedzUsuń
  21. Cudowny wianek i baaardzo pomysłowy :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Spadłam z krzesła! Zazdroszczę :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny.
Komentarz jest najmilszym śladem po Twojej wizycie.